Regulamin domków Osada Blisko Natury

§ 1. Przedmiot Regulaminu

  1. Regulamin (zwany dalej: Regulaminem) określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialność oraz zasady przebywania na terenie wynajmowanego Obiektu (zwanego dalej: Obiektem) i jest integralną częścią umowy (zwanej dalej: Umową), do której zawarcia dochodzi poprzez rezerwację i opłacenie pobytu. Dokonując rezerwacji, gość Obiektu (zwany dalej: Gościem) potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje postanowienia Regulaminu.
  2. Obiekt prowadzony jest przez firmę (zwaną dalej Administratorem): eBigroup Daniel Stachowiak, Józefowo 22, 88-300 Mogilno, NIP 557-166-45-75, e-mail: recepcja@osadabliskonatury.pl, tel.: +48 791 166 743.
  3. Regulamin dostępny jest: na stronie internetowej www.osadabliskonatury.pl oraz w Obiekcie.
  4. Regulamin obowiązuje wszystkich Gości.

§ 2. Zawarcie Umowy za pośrednictwem serwisu rezerwacyjnego
(Umowa zawierana na odległość)

  1. W celu dokonania rezerwacji na odległość (zwanej dalej: Rezerwacją) Gość jest uprawniony do zawarcia Umowy za pośrednictwem systemu rezerwacyjnego (zwanego dalej: Systemem), dostępnego na portalu rezerwacyjnym znajdującym się pod adresem booking.com lub Airbnb.com lub innym.
  2. Gość dokonuje rezerwacji w Systemie poprzez wykonanie wskazanych przez System czynności, w tym wypełnienie formularza rezerwacyjnego (zwanego dalej: Formularzem). Podanie danych osobowych Gościa w formularzu jest niezbędne w celu możliwości skorzystania z niego i dokonania Rezerwacji.
  3. Gość ma możliwość wyboru oferowanych usług, w tym standardowych noclegów oraz pakietów, a także usług dodatkowych.
  4. Ceny przedstawione w Systemie są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  5. Po dokonaniu Rezerwacji, Administrator prześle na wskazany przez Gościa adres e-mail potwierdzenie dokonanej Rezerwacji, określające m.in. dane Gościa, Obiektu, opis zamówionej oferty, ważność oferty oraz wysokość zadatku na poczet ceny za zarezerwowane usługi (zwanego dalej: Zadatkiem) albo całej ceny do zapłaty. Zadatek albo cała cena za zamówione usługi (w zależności od wybranej oferty) winny zostać zapłacone w terminie wskazanym w potwierdzeniu Rezerwacji.
  6. Uiszczenie przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty, w wyznaczonym terminie jest warunkiem zawarcia Umowy.
  7. Zapłata Zadatku albo całej ceny jest dokonywana za pośrednictwem systemu płatności online dostępnego w wybranym przez Gościa portalu rezerwacyjnym, do którego Gość zostanie przekierowany w trakcie dokonywania Rezerwacji w Systemie.
  8. Umowę pomiędzy Gościem a Administratorem uważa się za zawartą z chwilą zapłaty przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty.
  9. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Gościowi treści zawieranej na odległość Umowy następuje poprzez: (i) udostępnienie Regulaminu na stronie www.osadabliskonatury.pl w formie możliwej do pobrania przez Gościa oraz (ii) przesłanie Gościowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem Rezerwacji.
  10. Brak wpłaty przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty, w terminie wskazanym w potwierdzeniu Rezerwacji uznaje się za rezygnację z dokonanej Rezerwacji, co skutkuje nie zawarciem Umowy między Gościem i Administratorem.
  11. Jeżeli oferta lub potwierdzenie Rezerwacji nie stanowią inaczej (np. poprzez wskazanie, że oferta jest bezzwrotna lub że brak jest możliwości zmian lub anulacji), Gość jest uprawniony do anulowania potwierdzonej Rezerwacji na nie mniej niż 7 dni przed rozpoczęciem pierwszej doby hotelowej przewidzianego pobytu. W takim przypadku Administrator zwróci Gościowi w całości wpłacony Zadatek na wskazany przez Gościa rachunek bankowy. Anulowanie Rezerwacji winno nastąpić na piśmie (na adres do doręczeń Administratora) lub w formie e-mailowej na adres: recepcja@osadabliskonatury.pl.
  12. W przypadku, gdy Gość: (i) anuluje Rezerwację na mniej niż 7 dni przed rozpoczęciem 1 doby hotelowej przewidzianego pobytu lub (ii) nie stawi się w Obiekcie w zaplanowanym dniu przyjazdu, wówczas Zadatek nie podlega zwrotowi, z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej.
  13. Przewidziane w ustępach poprzedzających postanowienia ograniczające możliwość anulowania Rezerwacji lub zwrotu wpłaconych należności na poczet Rezerwacji nie ograniczają ani nie wyłączają uprawnień Gościa dotyczących anulowania Rezerwacji i zwrotu wpłaconych należności, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa ani uprawnień Gościa w sytuacji niewykonania umowy przez Administratora, w tym uprawnień wynikających z wpłacenia Zadatku.
  14. Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Gościowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość na mocy niniejszego paragrafu (z zastrzeżeń wyjątków, o których mowa w ust. 11 powyżej).

§ 3. Doba hotelowa

  1. Gość określa termin pobytu w Obiekcie. Obiekt wynajmowany jest na „doby hotelowe”.
  2. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 dnia pierwszego i kończy o godzinie 11:00 dnia następnego.
  3. Istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej w ramach dostępności Obiektu. Przedłużenie doby hotelowej do godz. 19:00 będzie skutkowało naliczeniem opłaty w wysokości połowy ceny noclegu obowiązującej w dniu wyjazdu.
  4. Prośbę przedłużenia pobytu Gość powinien zgłosić w pod numerem telefonu 791 166 743 do godz. 09:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju.

§ 4. Rejestracja pobytu

  1. Rejestracja pobytu odbywa się drogą elektroniczną poprzez serwis rezerwacyjny, pocztę elektroniczną email lub kontakt telefoniczny.
  2. Osoby niezarejestrowane na pobyt w Obiekcie mogą przebywać gościnnie w Obiekcie od godziny 7:00 do godziny 22:00.
  3. Gość nie może przekazywać Obiektu innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
  4. Administrator może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu (poprzednich pobytów) rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu Administratora lub Gości, szkody na osobie Gości, pracowników Administratora lub innych osób przebywających w Obiekcie.
  5. Administrator może dokonać zablokowania środków na karcie płatniczej udostępnionej przez Gościa w celu dokonania Rezerwacji, w wysokości należności za cały pobyt, a także pobrać należności Administratora z tej karty.
  6. Rezygnacja Gościa z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej nie wpływa na wysokość należności za pobyt, chyba że przepisy prawa bezwzględnie obowiązującego stanowią inaczej.
  7. Gość wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu.
  8. Gość nie powinien udostępniać danych dostępowych do Obiektu wraz z dodatkowymi danymi weryfikującymi osobom nieupoważnionym.

§ 5. Odpowiedzialność Gości

  1. Na terenie Obiektu dzieci w wieku poniżej 13 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni mogą ponosić odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Obiektu, powstałe z jego winy lub z winy towarzyszących mu bądź odwiedzających go osób.
  3. Gość powinien poinformować Administratora o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  4. Administrator może obciążyć kartę płatniczą Gościa po jego wyjeździe za wyrządzone przez niego szkody w Obiekcie lub tytułem zapłaty za towary lub usługi zakupione dodatkowo w trakcie pobytu, a nie zgłoszone lub nieuregulowane przez Gościa przed opuszczeniem Obiektu.
  5. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Administrator może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Administratora, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu.
  6. Każdorazowo opuszczając Obiekt Gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany, zamknąć okna i wejściowe drzwi.
  7. Zabronione jest używanie ręczników kąpielowych do czyszczenia obuwia oraz czyszczenia jakichkolwiek innych, zabrudzonych przedmiotów. Kategorycznie zabronione jest zabieranie ręczników i innych przedmiotów wyposażenia Obiektu po zakończeniu pobytu.

§ 6. Odpowiedzialność Administratora

  1. Administrator ponosi odpowiedzialność za poniesione przez Gościa szkody na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym Kodeksu cywilnego. Zasady odpowiedzialności Administratora za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa określają przepisy Kodeksu cywilnego.
  2. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w Obiekcie będą odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji, Administrator przechowa powyższe przedmioty na koszt właściciela przez okres 1 miesiąca, a po upływie tego okresu przedmioty te staną się własnością Administratora.
  3. Ze względu na swoje właściwości artykuły spożywcze przechowywane będą przez okres 24 godzin.

§ 7. Postępowanie reklamacyjne

  1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług lub w innym zakresie.
  2. Administrator ma obowiązek świadczyć usługi bez jakichkolwiek uchybień i innych wad.
  3. Reklamacja może zostać złożona przez Gościa na przykład:
    • pisemnie na adres do doręczeń Administratora, wskazany w Regulaminie
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: recepcja@osadabliskonatury.pl
  4. Zaleca się podanie przez Gościa w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia uchybienia czy innej wady oraz (2) danych kontaktowych składającego reklamację ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Administratora. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność złożenia reklamacji.
  5. Administrator ustosunkuje się do otrzymanej od Gościa reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w szczególności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeśli Gość w tym celu podał adres e-mail. Administrator udzieli Gościowi odpowiedzi na reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

§ 8. Polubowne (pozasądowe) sposoby rozpoznania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń i zasady dostępu do tychże postępowań

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Gościa, będącego konsumentem, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Gość będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Gość uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy; regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowych;
    • Gość uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Gościem a Administratorem; informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    • Gość może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Gościem a Administratorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich); porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl;
    • Gość może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, ułatwiającej niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Dz. Urz. UE.L Nr 165, s. 1).

§ 9. Postanowienia dodatkowe

  1. Obiekt ma charakter wypoczynkowy. W związku z tym w Obiekcie obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 6:00 dnia następnego. Goście powinni korzystać z usług Obiektu w sposób nienaruszający ciszy nocnej, a także z poszanowaniem prawa do spokojnego wypoczynku innych Gości. Goście powinni niezwłocznie zgłaszać Administratorowi zakłócanie ciszy nocnej przez innych Gości, aby umożliwić reakcję personelowi Obiektu. Administrator może odmówić dalszego świadczenia usług Gościom naruszającym ciszę nocną pomimo interwencji. Osoby takie zobowiązane są do niezwłocznego zastosowania się do żądań Administratora, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu. W przypadku, gdy w związku z niedogodnościami spowodowanymi naruszeniem przez Gościa ciszy nocnej Administrator obniży cenę pobytu innym Gościom na skutek złożonych przez nich reklamacji, Administrator działając na podstawie i w granicach przepisów prawa powszechnie obowiązującego może dochodzić odszkodowania lub regresu od Gościa naruszającego ciszę nocną.
  2. Pobyt dzieci do lat 2 jest bezpłatny. W tym przypadku dzieci nie otrzymują pościeli ani ręczników. Nie mają również zapewnionego oddzielnego miejsca do spania.
  3. Zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, na terenie Obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu. W przypadku nierespektowania powyższego zakazu Gość może zostać obciążony opłatą w wysokości 500,00 PLN, tytułem dearomatyzacji Obiektu.
  4. W Obiekcie panuje zakaz posiadania i przetrzymywania zwierząt. W przypadku nierespektowania powyższego zakazu Gość może zostać obciążony opłatą w wysokości 500,00 PLN, tytułem usunięcia skutków pobytu zwierzęcia.
  5. Ze względów bezpieczeństwa na obszarze Obiektu, ze szczególnym uwzględnieniem wnętrz, zabronione jest posiadanie, przechowywanie lub używanie ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub iluminacyjnych, w tym sztucznych ogni (fajerwerków).
  6. Gościom nie wolno używać urządzeń i przedmiotów mogących powodować ryzyko związane z uszkodzeniem mienia Administratora i innych Gości, w szczególności urządzeń mogących spowodować pożar lub zalanie. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej zabrania się zasłaniania lub wyłączania czujników dymu.
  7. Zakazuje się prowadzenia w Obiekcie akwizycji i sprzedaży obnośnej, jak również działalności hazardowej.
  8. Gość nie powinien powodować wydostawania się nieprzyjemnych zapachów z Obiektu, przeszkadzania w inny sposób, szkodzenia czy też irytowania pozostałych Gości.
  9. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Gościom nie wolno dokonywać w Obiekcie lub ich wyposażeniu jakichkolwiek zmian.
  10. Dopuszczalne jest używanie w Obiekcie czajników oraz innych urządzeń, które znajdują się na wyposażeniu.
  11. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Gościem a Administratorem jest sąd powszechny, określony w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

Regulamin obowiązuje od dnia 01.04.2021 r.

Regulamin Camper Park Osada Blisko Natury

§ 1. Przedmiot Regulaminu

  1. Regulamin (zwany dalej: Regulaminem) określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialność oraz zasady przebywania na terenie wynajmowanego Obiektu (zwanego dalej: Obiektem) i jest integralną częścią umowy (zwanej dalej: Umową), do której zawarcia dochodzi poprzez rezerwację i opłacenie pobytu. Dokonując rezerwacji, gość Obiektu (zwany dalej: Gościem) potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje postanowienia Regulaminu.
  2. Obiekt to niezależne miejsce postojowe / parcela, które posiada swój numer znajdujący się zazwyczaj na słupku mediowym oraz lampie oświetleniowej.
  3. Obiekt prowadzony jest przez firmę (zwaną dalej Administratorem): eBigroup Daniel Stachowiak, Józefowo 22, 88-300 Mogilno, NIP 557-166-45-75, e-mail: recepcja@osadabliskonatury.pl, tel.: +48 791 166 743.
  4. Regulamin dostępny jest: na stronie internetowej www.osadabliskonatury.pl.
  5. Regulamin obowiązuje wszystkich Gości.

§ 2. Zawarcie Umowy za pośrednictwem serwisu rezerwacyjnego
(Umowa zawierana na odległość)

  1. W celu dokonania rezerwacji na odległość (zwanej dalej: Rezerwacją) Gość jest uprawniony do zawarcia Umowy za pośrednictwem systemu rezerwacyjnego (zwanego dalej: Systemem), dostępnego na stronie www.osadabliskonatury.pl/camper-park lub innym jeśli występuje.
  2. Gość dokonuje rezerwacji w Systemie poprzez wykonanie wskazanych przez System czynności, w tym wypełnienie formularza rezerwacyjnego (zwanego dalej: Formularzem). Podanie danych osobowych Gościa w formularzu jest niezbędne w celu możliwości skorzystania z niego i dokonania Rezerwacji.
  3. Gość ma możliwość wyboru oferowanych usług.
  4. Ceny przedstawione w Systemie są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  5. Po dokonaniu Rezerwacji, Administrator prześle na wskazany przez Gościa adres e-mail potwierdzenie dokonanej Rezerwacji.
  6. Uiszczenie przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty, w wyznaczonym terminie jest warunkiem zawarcia Umowy.
  7. Zapłata Zadatku albo całej ceny jest dokonywana za pośrednictwem systemu płatności online dostępnego w wybranym przez Gościa portalu rezerwacyjnym, do którego Gość zostanie przekierowany w trakcie dokonywania Rezerwacji w Systemie.
  8. Umowę pomiędzy Gościem a Administratorem uważa się za zawartą z chwilą zapłaty przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty.
  9. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Gościowi treści zawieranej na odległość Umowy następuje poprzez: (i) udostępnienie Regulaminu na stronie www.osadabliskonatury.pl w formie możliwej do pobrania przez Gościa oraz (ii) przesłanie Gościowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem Rezerwacji.
  10. Brak wpłaty przez Gościa Zadatku albo całej ceny, w zależności od wybranej oferty, w terminie wskazanym w potwierdzeniu Rezerwacji uznaje się za rezygnację z dokonanej Rezerwacji, co skutkuje nie zawarciem Umowy między Gościem i Administratorem.
  11. Jeżeli oferta lub potwierdzenie Rezerwacji nie stanowią inaczej (np. poprzez wskazanie, że oferta jest bezzwrotna lub że brak jest możliwości zmian lub anulacji), Gość jest uprawniony do anulowania potwierdzonej Rezerwacji na nie mniej niż 14 dni przed rozpoczęciem pierwszej doby campingowej przewidzianego pobytu. W takim przypadku Administrator zwróci Gościowi w całości wpłacony Zadatek na wskazany przez Gościa rachunek bankowy. Anulowanie Rezerwacji winno nastąpić na piśmie (na adres do doręczeń Administratora) lub w formie e-mailowej na adres: recepcja@osadabliskonatury.pl.
  12. W przypadku, gdy Gość: (i) anuluje Rezerwację na mniej niż 14 dni przed rozpoczęciem 1 doby campingowej przewidzianego pobytu lub (ii) nie stawi się w Obiekcie w zaplanowanym dniu przyjazdu, wówczas Zadatek nie podlega zwrotowi, z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej.
  13. Przewidziane w ustępach poprzedzających postanowienia ograniczające możliwość anulowania Rezerwacji lub zwrotu wpłaconych należności na poczet Rezerwacji nie ograniczają ani nie wyłączają uprawnień Gościa dotyczących anulowania Rezerwacji i zwrotu wpłaconych należności, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa ani uprawnień Gościa w sytuacji niewykonania umowy przez Administratora, w tym uprawnień wynikających z wpłacenia Zadatku.
  14. Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Gościowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość na mocy niniejszego paragrafu (z zastrzeżeń wyjątków, o których mowa w ust. 11 powyżej).

§ 3. Doba hotelowa

  1. Gość określa termin pobytu w Obiekcie. Obiekt wynajmowany jest na „doby campingowe”.
  2. Doba campingowa rozpoczyna się o godzinie 13:00 dnia pierwszego i kończy o godzinie 11:00 dnia następnego.

§ 4. Rejestracja pobytu

  1. Rejestracja pobytu odbywa się drogą elektroniczną poprzez serwis rezerwacyjny, pocztę elektroniczną email lub kontakt telefoniczny.
  2. Osoby niezarejestrowane na pobyt w Obiekcie mogą przebywać gościnnie w Obiekcie od godziny 7:00 do godziny 22:00.
  3. Gość nie może przekazywać Obiektu innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
  4. Administrator może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu (poprzednich pobytów) rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu Administratora lub Gości, szkody na osobie Gości, pracowników Administratora lub innych osób przebywających w Obiekcie.
  5. Administrator może dokonać zablokowania środków na karcie płatniczej udostępnionej przez Gościa w celu dokonania Rezerwacji, w wysokości należności za cały pobyt, a także pobrać należności Administratora z tej karty.
  6. Rezygnacja Gościa z pobytu w trakcie trwania doby campingowej nie wpływa na wysokość należności za pobyt, chyba że przepisy prawa bezwzględnie obowiązującego stanowią inaczej.
  7. Gość wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu.
  8. Gość nie powinien udostępniać danych dostępowych do Obiektu wraz z dodatkowymi danymi weryfikującymi osobom nieupoważnionym.

§ 5. Odpowiedzialność Gości

  1. Na terenie Obiektu dzieci w wieku poniżej 13 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni mogą ponosić odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Obiektu, powstałe z jego winy lub z winy towarzyszących mu bądź odwiedzających go osób.
  3. Gość powinien poinformować Administratora o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  4. Administrator może obciążyć kartę płatniczą Gościa po jego wyjeździe za wyrządzone przez niego szkody w Obiekcie lub tytułem zapłaty za towary lub usługi zakupione dodatkowo w trakcie pobytu, a nie zgłoszone lub nieuregulowane przez Gościa przed opuszczeniem Obiektu.
  5. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Administrator może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Administratora, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu.

§ 6. Odpowiedzialność Administratora

  1. Administrator ponosi odpowiedzialność za poniesione przez Gościa szkody na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym Kodeksu cywilnego. Zasady odpowiedzialności Administratora za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa określają przepisy Kodeksu cywilnego.

§ 7. Postępowanie reklamacyjne

  1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług lub w innym zakresie.
  2. Administrator ma obowiązek świadczyć usługi bez jakichkolwiek uchybień i innych wad.
  3. Reklamacja może zostać złożona przez Gościa na przykład:
    • pisemnie na adres do doręczeń Administratora, wskazany w Regulaminie
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: recepcja@osadabliskonatury.pl
  4. Zaleca się podanie przez Gościa w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia uchybienia czy innej wady oraz (2) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Administratora. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność złożenia reklamacji.
  5. Administrator ustosunkuje się do otrzymanej od Gościa reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w szczególności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeśli Gość w tym celu podał adres e-mail. Administrator udzieli Gościowi odpowiedzi na reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

§ 8. Polubowne (pozasądowe ) sposoby rozpoznania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń i zasady dostępu do tychże postępowań

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Gościa, będącego konsumentem, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/ wazne_adresy.php.
  2. Gość będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Gość uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy; regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowych;
    • Gość uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Gościem a Administratorem; informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    • Gość może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Gościem a Administratorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich); porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl;
    • Gość może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, ułatwiającej niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Dz. Urz. UE.L Nr 165, s. 1).

§ 9. Postanowienia dodatkowe

  1. Obiekt ma charakter wypoczynkowy. W związku z tym w Obiekcie obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 6:00 dnia następnego. Goście powinni korzystać z usług Obiektu w sposób nienaruszający ciszy nocnej, a także z poszanowaniem prawa do spokojnego wypoczynku innych Gości. Goście powinni niezwłocznie zgłaszać Administratorowi zakłócanie ciszy nocnej przez innych Gości, aby umożliwić reakcję personelowi Obiektu. Administrator może odmówić dalszego świadczenia usług Gościom naruszającym ciszę nocną pomimo interwencji. Osoby takie zobowiązane są do niezwłocznego zastosowania się do żądań Administratora, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu. W przypadku, gdy w związku z niedogodnościami spowodowanymi naruszeniem przez Gościa ciszy nocnej Administrator obniży cenę pobytu innym Gościom na skutek złożonych przez nich reklamacji, Administrator działając na podstawie i w granicach przepisów prawa powszechnie obowiązującego może dochodzić odszkodowania lub regresu od Gościa naruszającego ciszę nocną.
  2. Pobyt dzieci do lat 4 jest bezpłatny.
  3. Ze względów bezpieczeństwa na obszarze Obiektu, zabronione jest posiadanie, przechowywanie lub używanie ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub iluminacyjnych, w tym sztucznych ogni (fajerwerków).
  4. Gościom nie wolno używać urządzeń i przedmiotów mogących powodować ryzyko związane z uszkodzeniem mienia Administratora i innych Gości, w szczególności urządzeń mogących spowodować pożar lub zalanie.
  5. Zakazuje się prowadzenia w Obiekcie akwizycji i sprzedaży obnośnej, jak również działalności hazardowej.
  6. Gość nie powinien powodować wydostawania się nieprzyjemnych zapachów z Obiektu, przeszkadzania w inny sposób, szkodzenia czy też irytowania pozostałych Gości.
  7. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Gościom nie wolno dokonywać w Obiekcie lub ich wyposażeniu jakichkolwiek zmian.
  8. Dopuszczalne jest używanie w Obiekcie czajników oraz innych urządzeń, które znajdują się na wyposażeniu.
  9. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Gościem a Administratorem jest sąd powszechny, określony w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

Regulamin obowiązuje od dnia 30.06.2024 r.